Gårdakvarnens årsmöte 2017

Här kommer lite smått och gott från Gårdakvarnens årsmöte för den som gillar sådant.

Under ledning av mötesordförande Adam von Schéele höll årsmötet igång i mer än 2 timmar på John Scott’s nedervåning. Där fick de närvarande medlemmarna framför allt möjlighet att välja nygammal styrelse, som under 2018 kommer se ut som följer:

Martin Hjalmarsson

Kassör
Adam Hermansson

Ledamöter
Martin Svensson
Gustav Hansson
Tanya Vesivalo
Oliver Schoultz
Robin Petersson
Joel Otterloo Kuronen

Suppleanter
Gustav Landström
Fredrik Wiklund

Till revisorer valdes Ingemar Jarnesand och David Landerin.

Valberedningen kommer bestå av Jon Blomberg och Rasmus Risedal.

I övrigt så beviljade mötet föregående styrelse ansvarsfrihet, medlemsavgiften för 2018 fastsälldes till samma nivå som 2017 och Joels motion om klackplacering röstades igenom, ackompanjerad av en stunds diskussion.

Herbert Lundgren

Här hittar ni svaret på frågan ni mest av allt vill veta. Årets vinnare av Herbert Lundgren-trofén, alltså Gårdakvarnens attitydpris till den spelare som visat mest GAIS-hjärta under säsongen, är:

Calle Nyström

Grattis Calle! Och även grattis till Damir Mehic som kom på andraplats några röster bakom. Även grattis till Luka, Möller, Greken, Westermark och Andersén som plockade hem några röster utmed vägen.

Under mötets avlsutande del, alltså övriga frågor, passade mötesdeltagarna på att släppa ut sina inre demoner och prata om Gårdakvarnen, GAIS, Gamla Ullevi, läktaren, bortabussen, puben och allt däremellan och runtomkting. Det som sades antecknades flitigt av mötessekreterare Ola Ederborn och kommer nu ligga som ett spänstigt underlag för styrelsen att lägga upp sitt arbete med under kommande säsong.

Ses på GAIS medlemsmöte nästa vecka!