Sammanfattning av Gårdakvarnens årsmöte 2020-12-19

I lördags var det dags att dra på sig årsmöteskostymen och placera sig bekvämt där hemma i soffan när Gårdakvarnens högsta beslutande organ sammanträdde via det digitala mötesverktyget Zoom. Den långdragna säsongen gav oss ett datum några veckor senare än vad vi är vana vid, men det hindrade inte 30 röstberättigade medlemmar från att ta sig in till mötet denna mulna decemberlördag. I ett kök någonstans på Hisingen satt ett fyra personer starkt presidium och sekretariat redo att leda oss fram genom mötesformalian och den av årsmötet tilltrodde mötesordföranden Oscar Pettersson kunde med sitt behagliga lugn ta oss fram genom punkterna.

Verksamhetsberättelsen lades till handlingarna, så även den ekonomiska berättelsen där kassör Fredric Johansson höll en ordentlig genomgång. Revisorerna fann ekonomin att vara i sin ordning och styrelsen gavs ansvarsfrihet. Inga motioner eller förslag hade inkommit till styrelsen.

Valberedningen hade inga större svårigheter att få ihop en ny styrelse då ordförande, kassör och samtliga styrelsemedlemmar samt suppleant gav grönt ljus för att fortsätta även 2021. Till revisorer blev det ett omval och ett nyval och även för den sittande valberedningen blev det fortsatt förtroende även nästa år. Ni finner sammansättningen nedan:

Oliver Schoultz

Kassör
Fredric Johansson

Isabelle Bodin
Sara Brown
Tanya Vesivalo
Frida Landström
Elias Östman
Emil Bogestad
Martin Svensson
Joel Otterloo Kuronen
Martin Hjalmarsson

Suppleant
Jonathan Da Silva

Revisorer
David Landerin
Fredrik Carlsson

Jon Blomberg
Rasmus Risedal

Medlemsavgiften för 2021 sattes till att fortsätta vara på samma nivåer som innevarande år:
Enskild vuxen 250 kr
Enskild ungdom (under 18 år) 125 kr
Familj (två vuxna och två ungdom) 500 kr

Det kan redan här meddelas att möjligheten att ingå medlemskap kommer att läggas upp på Gårdakvarnens webbshop nu i mellandagarna, så håll utkik.

Den på förhand mest rafflande punkten var som vanligt att utse vinnaren av Gårdakvarnens attitydpris Herbert Lundgren-trofén. Ni vet, priset som går till den spelare som visat mest hjärta till föreningen GAIS under året, både på och av planen. Inför omröstningen kändes det mer ovisst än vanligt då det fanns många som gett sitt allt för GAIS under året. Den hemvändande storstjärnan? Den evighetslöpande kantspringaren? Den nyfriserade derbykungen? Den hemvändande mittfältsgeneralen? Den välsjungande glädjespridaren? Kaptenen?..

När den digitala rösturnan tömdes ut framför ögonen på närvarande medlemmar hade vår kära (före detta) Kapten Calle Elfgren Nyström tagit hem segern ganska bekvämt och sällar sig nu till den exklusiva skaran av dubbla HL-vinnare, där vi även hittar mäktiga GAIS-män så som Dime Jankulovski, Kenneth Gustafsson, Ivan Ottordahl och Wanderson do Carmo.

Under punkten Övrigt lyftes frågan om hur samarbetet med Stallet kommer se ut under framöver och där meddelades att det i dagsläget inte finns något annat än ett samförstånd om att vi kommer fortsätta att uppehålla oss där framöver och att samma medlemspriser som nu kommer att fortsätta gälla även under 2021.

Tyvärr kunde inte mötet avslutas så som är brukligt med att samtliga ställer sig upp, reser sina glas mot taket och sjunger Gårdakvarnen (som maler ner på planen) tre gånger för full hals. Men vi får helt enkelt köra den sex gånger nästa år för att kompensera.

God jul!